تاریخ انتشار: سه شنبه 1402/02/12 - 11:51
کد خبر: 468888

جنجال در آنتن زنده مسائل مختلفی را روشن ساخت؛

لایه‌های پنهان مهندسی انتخابات در فدراسیون فوتبال/ باج دادن به هیات‌های فوتبال برای رای آوردن در انتخابات‌ها

لایه‌های پنهان مهندسی انتخابات در فدراسیون فوتبال/ باج دادن به هیات‌های فوتبال برای رای آوردن در انتخابات‌ها

حسین عسگری، کارشناس داوری فوتبال دلیل سطح پایین داوران را اینطور توضیح داد: مسئولین کمیته تعداد بالای داوران را علت ضعف سطح داوری می‌دانند. درحالی که زد و بند و باج دادن به هیات‌های فوتبال برای رای آوردن در انتخابات‌ها دلیل اصلی بالا بودن تعداد داوران بی کیفیت در لیگ ها است.

به گزارش سرویس ورزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ پخش زنده برنامه فوتبال برتر شب گذشته در تاریخ 11 اردیبهشت ماه مثل هفته های گذشته با حواشی زیادی از جمله  ابهامات در انتخاب رئیس هیئت فوتبال استان‌ها و عدم نظارت بر روی این موضع و همچنین باتوجه به اتمام فصل فوتبالی در کشور در خصوص زد و بند و تبانی در لیگ یک و دو و در ادامه نیز با گلایه مدیر سپاهان از مسئولان فدراسیون در خصوص هم‌زمانی بازی‌ها در سه هفته آخر لیگ و اشتباهات داوری پرداخت که در ادامه به بررسی این موضات خواهیم پرداخت.

بررسی ابهامات در انتخاب رئیس هیئت فوتبال استان‌ها

محمدرضا میثاقی قوانین انتخاب رئیس هیئت فوتبال استان‌ها را مورد نقد و بررسی قرار داد و نسبت به برخی از قوانین عجب و غریب این موضوع واکنش نشان داد و از وزارت ورزش و جوانان نیز خواستارپیگیری این موضع شد. جزئیات بیشتر را در فیلم زیر ببینید:

گلایه مدیر سپاهان: نامه‌های ما در کشوهای فدراسیون گم می‌شود

رضا فتاحی در خصوص برگزاری هم زمان در هفته ۲۸ لیگ برتر به علت حساسیت بازی‌ها اظهار داشت: از مسئولین فدراسیون، خصوصا قنبرزاده، نایب رئیس دوم مهدی تاج، درخواست برگزاری همزمان ۳ هفته پایانی لیگ را کردیم. هرچه منتظر شدیم که برنامه جدید لیگ را اعلام کنند تا مسابقات ۳ هفته پایانی همزمان باشد، دیدیم خبری نشد. در همین راستا به فدراسیون نامه زدیم ولی متأسفانه جواب‌مان را ندادند.

وی ادامه داد: فکر می‌کنم این نامه ما هم مثل باقی درخواست‌ها در کشوهای فدراسیون و سازمان لیگ گُم شده است و همچنان برنامه هفته ۲۸ را نمی‌دانیم. قنبرزاده در برنامه زنده تلویزیونی اعلام کرد که سه هفته آخر هم‌زمان برگزار می‌شود اما نمی‌دانم چرا وی که از تصمیم گیرندگان فوتبال کشور است، حرفش به کرسی نمی‌نشیند و عملی نمی‌شود. خیلی جالب است که حتی پاسخ منفی نیز به درخواست‌های ما نمی‌دهند.جزئیات بیشتر را در فیلم زیر ببینید:

کنایه میثاقی به تصمیمات هیئت رئیسه فدراسیون

در ادامه نیز به تصمیمات هیئت رئیسه فدراسیون در مورد همزمانی بازی‌ها واکنش نشان داد و خواستار نظارت هرچه بیشتر بر روی بازی های پایانی لیگ برتر را داشت. جزئیات بیشتر را در فیلم زیر ببینید:

دعوایِ لفظی داوران فوتبال روی آنتن زنده

خداداد افشاریان در خصوص انتقادات برخی کارشناسان داوری علیه کمیته داوران اظهار داشت: از روزی که کمیته داوران به دست من افتاده، هیچ صحنه‌ای را کارشناسی نکردم. واقعا قلبم درد گرفت از تهمت‌های ناروایی که به من زدند.

رئیس کمیته داوران در پاسخ به انتقادات کارشناسان داوری علیه این کمیته گفت: اگر عسکری در کمیته مسئولیت داشت الان تمام حرف‌هایش برعکس بود. او هیچ صداقتی در حرف‌هایش ندارد.

افشاریان تصریح کرد: وقتی نصف کارشناسان با نظر عسکری مخالف هستند، نباید حتما صحبت او درست باشد. به داوران می‌گویم که هیچ حرفی از عسگری را قبول نکنند زیرا هیچ حرفی را با صداقت بیان نمی‌کند.

حسین عسگری، کارشناس داوری فوتبال دلیل سطح پایین داوران را اینطور توضیح داد: مسئولین کمیته تعداد بالای داوران را علت ضعف سطح داوری می‌دانند. درحالی که زد و بند و باج دادن به هیات‌های فوتبال برای رای آوردن در انتخابات‌ها دلیل اصلی بالا بودن تعداد داوران بی کیفیت در لیگ ها است.

وی افزود: در حال حاضر برای کم کردن تعداد داوران، به برخی که سن آن‌ها بالا می‌رود ایراد می‌گیرند اما خود آقای افشاریان می‌خواست در ۴۵ سالگی داوری کند ولی در تست ها رد شد و ما از او استفاده نکردیم. الان افشاریان به داورهای دیگر مانند آقای خورشیدی و سیدعلی می‌گوید کنار بروند تا بگوید که تعداد داوران را کم کرده است.

عسگری عنوان کرد: خداداد افشاریان ۱۸ سال پیش در کلاس ملی من مردود شد؛ چرا؟ چون تخلف و تقلب کرد. تهمت زدن راحت است؛ او غیر از این کاری نمی‌تواند کند. حالا شما شدی صادق و من شدم ناصادق؟ همچین آدمی که متخلف و متقلب است می‌تواند داور سالم تربیت کند؟.جزئیات بیشتر را در فیلم زیر ببینید:

زد و بند و تبانی در لیگ یک و دو؟!

محمدرضا میثاقی در خصوص بیانیه ای که فدراسیون فوتبال منتشر کرد متذکر شد که این امکان وجود دارد که در بازی های لیگ یک و  لیگ دو در هفته های پایانی زد و بند و تبانی ایجاد شود که این موضوع نگاه ریزبینانه و دقت بالای فدراسیون را می خواهد. جزئیات بیشتر را در فیلم زیر ببینید:

گزارش از علی پیراینده

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تجاوزات دشمن صهیونیستی به جنوب لبنان مقاومت را نمی‌ترساند/ دوران دفاع مقدس بزرگ‌ترین پشتوانه جبهه مقاومت در مصاف با دشمنان است
همچنان دفاع مقدس
غرب از رقابت در حوزه انرژی می‌ترسد
سرهنگ رحیمی فرمانده انتظامی لاهیجان شد
اعلام ترکیب تیم ملی فوتسال ایران مقابل مراکش
واکنش رسمی وزارت امور خارجه به ادعای تهدید مقامات سابق آمریکا توسط ایران
آخرین خبر از ناپدید شدن دختر وزنه‌بردار ایران در اسپانیا
طرح «من شهردارم» به مدارس می‌رود
دستگیری عاملان قتل یک زن در شب عروسی
رسانه‌ صهیونیستی: حزب‌الله «تله مرگ» برای اسرائیل آماده کرده است
اجرای موفق مانورهای مداری ماهواره چمران ۱
فوری| جواد نکونام استعفا داد
گوگل و مایکروسافت به جان هم افتادند
محسن رضایی: اسرائیل اصلا جرات حمله به ایران را ندارد
اعلام شماره حساب‌های هلال‌احمر برای کمک به غزه، لبنان و یمن
روابط ایران با بانک سرمایه‌گذاری زیر ساخت آسیا تقویت می‌شود
قرارداد ۸۰ میلیاردی مجیدی
صرف سالانه ۱۵ میلیارد دلار واردات محصولات کشاورزی
۳۴۰ نظامی اوکراینی دیگر در یک روز کشته شدند
ساخت۳ بزرگراه در انتهای یادگار، بروجردی و شوشتری
تخفیف در برج میلاد در هفته گردشگری
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top